Servicedesk Online
Servicedesk Online is het centrale portaal voor bibliotheken en zakelijke klanten voor het melden van storingen en voor het wijzigen en opzeggen van voorzieningen of diensten.
Voor vragen, verzoeken en incidentmeldingen kun je terecht op Servicedesk Online. Het service-portaal biedt de opties om de status van meldingen na te kijken en historische gegevens in te zien.
Voor dringende vragen en verzoeken zijn wij telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur via 088 - 012 8100.
Voor alle andere vragen verzoeken we je om zelf een melding aan te maken in Servicedesk Online.
Wise support
Wise is het bibliotheeksysteem waarmee de centrale bibliotheekprocessen zoals ledenadministratie, catalogus en uitlenen worden ondersteund. Biblionet Drenthe beheert het (hosted-)Wise-systeem voor de gehele provincie. De term hostedWise houdt in dat de servers voor Wise in het landelijke datacentrum van de leverancier OCLC staan en daar ook technisch beheerd worden.
Voor medewerkers van de Drentse bibliotheken zijn diverse handleidingen gemaakt die specifieke werkprocessen in Wise behandelen. Deze kunnen zij raadplegen ten behoeve van hun werkzaamheden, werkoverleg of een (interne) Wise-training.
SchoolWise
Elke school ontvangt voor de SchoolWise Portal een eigen URL (internetadres). Dit geldt ook als de school een gezamenlijke mediatheek deelt met een andere school. Elke school krijgt zijn eigen portal.
Iedereen kan vrij rondkijken en zoeken in de portal; als je iets wilt reserveren of in je leeslog wilt zetten, moet je aangemeld zijn.